
צפו: ד"ר שולמית בלנק מספרת על דרך הטיפול שמונעת אשפוזים
צפו בתמצית דרכה המקצועית והערכית של ד"ר שולמית בלנק, יוזמת ומובילת מוסד בני ארזים — מסגרת חינוכית־טיפולית אשר שינתה את פני ההתמודדות עם בני נוער
מרכז טיפולי לבני נוער עם בעיות נפשיות והפרעות התנהגות

צפו בתמצית דרכה המקצועית והערכית של ד"ר שולמית בלנק, יוזמת ומובילת מוסד בני ארזים — מסגרת חינוכית־טיפולית אשר שינתה את פני ההתמודדות עם בני נוער

בתוך המרחב החינוכי־טיפולי בישראל, נדיר למצוא מסגרת שמצליחה לחדש באמת – לא בסיסמאות אלא בפרקטיקה יומיומית. בני ארזים, בראשותה של ד"ר שולמית בלנק, הוא דוגמה

ד"ר שולמית בלנק, הפסיכיאטרית הראשית ומייסדת מרכז בני ארזים, פורסת בכתבה שפורסמה באתר רשת 13 את אחת הגישות הנדירות שנולדו מתוך מציאות ולא מתוך תיאוריה:

שולמית בלנק, פסיכיאטרית ילדים ונוער מהחשובות שפעלו בישראל, היא לא רק אשת מקצוע – היא אישה עם שליחות. בעשייה שנפרסת על פני יותר מארבעה עשורים,

"קורים פה דברים נפלאים, משנים חיים, ממש ככה. אז יש המון תקווה. צריך רק לתת לזה יד" – רון בן שלמה פנימיית הבנות של בני

בני נוער רבים שמגיעים לפנימיית בני ארזים חוו אכזבות חוזרות ממסגרות אחרות, איבדו אמון במערכת ונמצאים במקום שבו נדמה שהתקווה הולכת ודועכת. אבל כאן, במרחב

כשרופאת הילדים ד"ר שולמית בלנק נחשפה למציאות הקשה של ילדים ונוער עם בעיות נפשיות, היא החליטה שמשהו חייב להשתנות. "לא יכולתי להשלים עם זה שילדים

כשד"ר שולמית בלנק החלה את דרכה כרופאת ילדים, היא לא תיארה לעצמה שהקריירה שלה תוביל אותה להקים מרכז לטיפול בנוער. עם השנים, היא הבינה שתחום

מיכל, אמה של יעל, מספרת באתר פתח תקווה NEWS על הדרך הקשה שעברה עם בתה. יעל, שבילדותה הייתה תלמידה מצטיינת ומוערכת, חוותה משבר קשה בעקבות

בני ארזים היא פנימייה טיפולית לנוער המתמודד עם קשיים רגשיים והתנהגותיים, שמספקת בין היתר מענה אישי ומקצועי לכל נער. המקום מעניק הזדמנות לתהליך טיפולי המשלב