
המסע של פנימיית בני ארזים עם ילדים ונוער אל עתיד טוב יותר
בישראל של השנים האחרונות הולכת ומתחדדת המציאות שבה ילדים ובני נוער רבים מוצאים את עצמם מחוץ למסגרות חינוכיות וטיפוליות. חלקם מתמודדים עם טראומות מורכבות, אחרים
מרכז טיפולי לבני נוער עם בעיות נפשיות והפרעות התנהגות

בישראל של השנים האחרונות הולכת ומתחדדת המציאות שבה ילדים ובני נוער רבים מוצאים את עצמם מחוץ למסגרות חינוכיות וטיפוליות. חלקם מתמודדים עם טראומות מורכבות, אחרים

במציאות שבה מסגרות קורסות, מחלקות אשפוז עמוסות, ונערים עם בעיות נפשיות מורכבות נותרים ללא מענה, פנימיית בני ארזים ובית הספר בני ארזים מצליחים לעשות את

שנת הלימודים החדשה החלה בבית הספר בני ארזים באירוע פתיחה מיוחד במינו – יום באולינג חגיגי לכלל תלמידי המסגרת. האולם התמלא בצחוק, עידוד הדדי ורגעים

ארבעה עשורים של עשייה רפואית וחינוכית הפכו את ד"ר שולמית בלנק, פסיכיאטרית ילדים ונוער, לסמל של תקווה עבור מאות נערים ונערות. כמי שראתה מקרוב את

"הגענו לקצה. הייתה אלימות בבית, היינו אחרי כמה וכמה אשפוזים פסיכיאטריים – וחשבנו שאין כבר מה לעשות. עד שהגענו לבני ארזים." המילים הללו, שנאמרות מתוך

צפו בתמצית דרכה המקצועית והערכית של ד"ר שולמית בלנק, יוזמת ומובילת מוסד בני ארזים — מסגרת חינוכית־טיפולית אשר שינתה את פני ההתמודדות עם בני נוער

בתוך המרחב החינוכי־טיפולי בישראל, נדיר למצוא מסגרת שמצליחה לחדש באמת – לא בסיסמאות אלא בפרקטיקה יומיומית. בני ארזים, בראשותה של ד"ר שולמית בלנק, הוא דוגמה

שולמית בלנק, פסיכיאטרית ילדים ונוער מהחשובות שפעלו בישראל, היא לא רק אשת מקצוע – היא אישה עם שליחות. בעשייה שנפרסת על פני יותר מארבעה עשורים,

"קורים פה דברים נפלאים, משנים חיים, ממש ככה. אז יש המון תקווה. צריך רק לתת לזה יד" – רון בן שלמה פנימיית הבנות של בני

כשרופאת הילדים ד"ר שולמית בלנק נחשפה למציאות הקשה של ילדים ונוער עם בעיות נפשיות, היא החליטה שמשהו חייב להשתנות. "לא יכולתי להשלים עם זה שילדים